Ga naar hoofdinhoud
Conservator Manique Hendricks met microfoon.
Lezing

Lezing The Art of Drag

Volg onze lezing over drag in populaire cultuur en kunst

14 juli 2024

HAL, Grote Markt

Prijs

€4,- exclusief entreeticket museum

Doelgroep

Jongeren, Volwassenen

Populaire cultuur

Voor beeldend kunstenaars is drag al eeuwenlang een geliefd onderwerp. En sinds het prille begin van film, en later televisieseries, speelt drag een belangrijke rol in populaire cultuur. Denk aan films van regisseur John Waters en aan programma’s van nu zoals Make-up your mind. Tijdens de lezing vertelt Manique over de relatie tussen drag, populaire cultuur en kunst van nu. Kom naar de lezing en leer meer over de rol die drag in deze tijd speelt.

Performance Princess of 8 Treasures door Naza Løtus

Naza Løtus is oprichter van the House of Lostbøis, het eerste drag king huis in Nederland. Princess of 8 Treasures vertelt het volksverhaal van een 17de-eeuwse Nederlandse vrouw die naar Taiwan reist en later een lokale godin wordt, verlangend om naar huis terug te keren. Deze act verkent grenzen tussen gender en religies.

Drag artiest Naza Lotus in de tentoonstelling The Art of Drag.

Kosten bedragen 4,- euro exclusief entreeticket tentoonstelling, mocht je deze voor of na de lezing willen bezoeken.

Bestel je tickets hier.

FRANS HALS MUSEUM

Groot Heiligland 62, Haarlem

Dinsdag t/m zondag geopend